Kazimierz Dolny i okolice

Spacer w kierunku Męćmierza

Kazimierz Dolny i jego atrakcje – zgodnie z obietnicą przedstawiamy następny szlak, który eksplorowaliśmy podczas kilkudniowego wyjazdu. Tradycyjnie wyruszamy z rynku w kierunku ulicy Nadrzecznej i skręcamy w Plebankę.

Kazimierz Dolny – Plebani Dół

Kazimierz Dolny - Plebankaa

Kazimierz Dolny – Plebanka

Początkowo idziemy zabudowaną ulicą mijając po prawej stronie kościół i klasztor OO Franciszkanów Reformatów. Niska zabudowa, typowa dla Kazimierza Dolnego, szybko się kończy i wchodzimy do wąwozu, wyglądającego zupełnie inaczej niż Wąwóz Korzeniowy.

Kazimierz Dolny - Plebani Dół

Kazimierz Dolny – Plebani Dół

W Plebanim Dole idziemy wzdłuż wzniesień porośniętych drzewami. Nie ma skał ale też jest pięknie. W pakiecie odgłosy natury nie zakłócone żadnymi hałasami cywilizacyjnymi. Po pół godziny pierwsi napotkani ludzie cieszą się na nasz widok i ucinamy przyjemną pogawędkę.

Kazimierz Dolny - Plebani Dół cd

Kazimierz Dolny – Plebani Dół cd

Przy dobrze widocznym krzyżu skręcamy w prawo i dochodzimy do ulicy Słonecznej. Ponownie skręt w prawo i dalej wzdłuż ulicy.

Albrechtówka i punkt widokowy

Kazimierz Dolny - Kapliczka na drzewie

Kazimierz Dolny – Kapliczka na drzewie

W pewnym momencie pojawia się szlak oznakowany na zielono i trzymając się tych oznaczeń idziemy w stronę Albrechtówki po ułożonych dużych płytach. Dochodzimy w pobliże Wisły. W prawo droga prowadzi do przeprawy promowej łączącej Kazimierz Dolny z Janowcem (tylko dla samochodów osobowych, czynna od maja do października). My szukamy ścieżki w lewo i niebieskiego szlaku prowadzącego do punktu widokowego. Trochę się trzeba porozglądać żeby na jednym z drzew w lesie wypatrzeć kapliczkę i niebieski szlak.

Ścieżka do punktu widokowego

Ruszamy wąską ścieżką przez las

Punkt widokowy

do punktu widokowego (jest oznakowany) skąd rozciąga się widok na Wisłę i ruiny XVI-wiecznego zamku w Janowcu. Potem zejście i ścieżką nad Wisłą dochodzimy do Szlaku Renesansu Lubelskiego pokrywającego się w tym miejscu z bulwarem spacerowym prowadzącym wzdłuż rzeki, którym zmierzamy z powrotem w stronę rynku i dalej do naszego noclegu w Folwarku Walencja.

Kazimierz Dolny - bulwar nad Wisłą

Kazimierz Dolny – bulwar nad Wisłą

Szlak Renesansu Lubelskiego został stworzony dla promowania województwa lubelskiego i łączy 42 zabytki, między innymi w Kazimierzu Dolnym.

Męćmierz

To stary przysiółek flisacki w odległości ok. 3 km od rynku Kazimierza Dolnego. Za sprawą ludzi znalazły tam bezpieczny azyl stare chałupy przeniesione z różnych okolic i uratowane przed zniszczeniem.

Jedna myśl nt. „Kazimierz Dolny i okolice

1. Pingback: Kazimierz Dolny – popularne atrakcje - 54plus.eu Atrakcje mniej znane.54plus.eu